csütörtök, december 31, 2009

Best of 2009

Korábban nem csináltam ilyet itt a blogon, de most van kedvem, meg van miért is. Teljes mértékben szubjektíve nálam ezek voltak az év legjobbjai.

• Könyv
Alessandro Baricco: Selyem és Novecento
Carlos Ruíz Zafón: A szél árnyéka
William Nicholson: Rokon lelkek társasága
David Almond: Skellig és A vadóc
valamint
Szögyal Rinpocse: Tibet könyv életről és halálról
Charles Dickens: Szép remények
Otfried Preussler: Krabat a Fekete Malomban
Neil Gaiman: Sandman 1.
A magam szintjén sokat olvastam ezévben, pláne ahhoz képest, és jó pár új kedvencet avathattam. A régi favoritok is jól teljesítettek (úgy értem, hogy pl. Bradbury ezévi novelláskötete ugyanúgy bejött, mint a többi, stb.), de igazán nagy élményt a fentiek jelentettek. Amint látható a linkelésből, egy részükről még nem is írtam. Hát majd. De szóval Baricco egy csoda.

Film
Ezévben is nagyon kevés filmet láttam. A Watchmen nyilván tetszett, meg a Gaiman kisregényből készült, annál harsányabb-színesebb, de a tartalmi-hangulati lényeget megőrző Coraline is, de talán még jobban a DVD-n látott Szamszára.

Koncert
The Bedlam (Diesel, Trafó)
VoiVod/Down
Loreena McKennitt
Alice In Chains
Volbeat

Dalok
A szokásos lemezlistám majd benne lesz a februári Hammerben, de itt egy dalcsokor az ezévi kedvenceim közül, furfangosan ABC sorrendben:
Alice In Chains-Your Decision
Amorphis-Silver Bride
Ava Inferi- Last Sign Of Summer
Baby Bone-Angyalszív
The Bedlam-Festival Spectacular
Hobo-Merlin
Madder Mortem-Armour
Mastodon-Divinations
Thy Catafalque-Köd utánam
Turbo-Heavyweight Promises
Watch My Dying-Moebius


Akinek van kedve, írja meg kommentbe, nála mik voltak a legjobbak, frankón érdekel, csak nevet is írjon hozzá, mert azzal, hogy Névtelen, nem tudok mit kezdeni.

Boldog új évet mindenkinek!