szombat, december 28, 2013

Best of 2013

• Könyv
Reif Larsen: T.S. Spivet különös utazása
Neil Gaiman: Óceán az út végén
Patrick Ness - Siobhan Down: Szólít a szörny
Peter S. Beagle: Az utolsó egyszarvú - Két szív
Robert Holdstock: Mitágó erdő 
Osamu Tezuka Buddha képregénysorozata
Mary Doria Russell: Verebecske
Laár András: Kiderülés
Takács Vilmos: Pisztolytáska és rózsapatron - A Guns N' Roses és én 
Könyves vonalon ez jó év volt. Jöttek olyan könyvek, amik meg tudtak rázni, el tudtak varázsolni, úgy és annyira, hogy tudom, hogy újra el kell majd őket olvasnom. És ez valójában ritka, most mégis több ilyet találtam - ezek vannak a listán (és a Gaimant nyomban kétszer is elolvastam).
De talán az még ritkább, ha egy olyan könyv, ami régen nagyon sokat jelentett, második olvasásra is ad ugyanannyit, vagy akár még többet: Beagle regénye ilyen volt.


• Film
Nagyon vártam Richard Linklater Mielőtt... sorozatának a harmadik részét, és bizonyos értelemben nem kellett csalódnom, másrészt meg jól megzúzott. Ez volt a messze leginkább emlékezetes filmélményen, de a többi felsorolt is tetszett ezért vagy azért.
...
Moliére két keréken
Gravitáció


• Koncert
Fates Warning, A38
East, MüPa
Queensryche, Club 202
New Model Army, A38
Pain Of Salvation / Anneke, Club 202
East - Elrejtettél a szívedben (ez ugyan '94-es dal, de most, a MüPa-beli életműkoncert kapcsán ütött be nálam, és vitt mindent)
stb.

Ez volt ám a, hm, érdekes év. Meg változatos. A zömét a hátam közepére nem kívántam volna, de a fentiek sokat segítettek.
Békesség minden érző lénynek.